Tuesday, 15 January 2013

milk with fruit cocktail

selamat petang semua..
milk with fruit cocktail.. resepi yang sangat2 ringkas.. utk mereka yg kejar masa tetapi terpaksa menyediakan pencuci mulut... inilah calon yg plg sesuai.. hehe..


resepi ni sgt mudah utk disediakan kerana tidak perlu di masak @ didihkan.. cukup sekadar menyejukannya di dlm peti sejuk..


oklah.. xnak cerita panjang lebar.. jom kita tengok resepinya ye..

 
MILK WITH FRUIT COCKTAIL
  • 1liter susu uht full cream milk
  • 1 tin fruit cocktail - tapis & asingkan sirap dgn buahnya
  • 6 scoop aiskrim vanila - nak kurang @ lebihkan pun boleh
  • sedikit susu pekat manis - optional

CARA2NYA:
  1. satukan susu.. sirap fruit cocktail & aiskrim - kacau sebati hga aiskrim cair sepenuhnya
  2. sesuaikan rasa manisnya.. kalau dah okey boleh terus masukkan fruit cocktail ke dlm campuran susu td tetapi kalau korang rasa kurang manis boleh tambahkan dgn sedikit susu pekat..
  3. sejukkan beberapa jam di dalam peti sejuk sebelum dihidangkan..

 ENJOY  ^_^  !!!!

3 comments:

JaSSNaNi said...

as salam..
saya pun suka wat fruit cocktail ni.. mmg best je hirup sejuk2.. nyaman tekak.. :)

Amie said...

mmmmm... sedapnya, sambil terpejam-pejam mata!

may agumo said...

kak jassnani.. nyaman kan minum sejuk2.. mmg tolak yg lain dah.. hehe..

kak amie.. amboi smpai pejam memejam mata gitu.. hihi..