Friday, 31 August 2012

merdeka chocolate cake

salam merdeka55 buat semua rakya malaysia.. sebenarnya,sambil saya mengarang entry sambil tgk tv.. asi ke?hehe.. mentang2lah hari ni merdeka.. semangat  patriotik tetiba "meresapi" segenap jiwa dan ragaku.. hihi.. bangga melihat rakyat malaysia yang sanggup turun ke stadium bukit jalil.. melayu.. cina .. india.. sabah.. sarawak.. kaum2 lain.. fuh.. ni baru lah 1malaysia.. syabas semuanya..






syabas jg buat anakku yg begitu bersemangat mengibarkan jalur gemilang.. sebenarnya kat tadika semalam.. adalah aktiviti buat jalur gemilang.. blk je dr sekolah, JG nya tu dia jaga elok2.. bila tgk org kat tv kibar JG dia pun lari ambil JG nya.. khusyuk btl dia melihat dan mendengar ucapan hari kemerdekaan dari PM td.. hehe.. bgs2.. harap2 semua generasi muda pada hari ini, kelak akan menjadi bakal pemimpin negara yg berjaya di dunia dan akhirat..



oklah,lain cite pulak.. sb anak buat JG kat tadika semalam.. so,blk rmh dia tnya lah kenapa mummy xbuat JG kat rmh.. huhu. xboleh nak jwb soalan tu..  so,disebabkan mummy nya xbuat JG real.. dia ada tugas khas utk saya.. hihi.. iya .. mcm gmbr kat atas tu.. fuh.. berpeluh,pening,blur.. mcm2 perasaan ada sebaik sahaja "big boss" sampaikan amanat agungnya.. 





dlm hati terfikir.. mcmana lah nak buat JG tu sedangkan sebelum ni deco kek xpnh.. setakat tuang ganache byk kali lah buat.. hehe.. give up mak hokey.. mmg xkan terlayan permintaan bos kecik tu.. tp tetiba rasa mcm hmmm.. why not.. ok.. akhirnya, seawal 8 pagi td,saya memulakan perancangan untuk merealisasikan amanat bos kecik..


saya akui mmg susah nak deco kek.. lagi2 mcm saya ni yg org kata tgn keras.. fuh.. entah brapa kali piping beg tu di tkr posisi.. di tkr tgn.. di tkr tempat.. hehe.. semuanya serba xmenjadi.. fed up btl time tu.. huh.. tp anak dtg bw JG nya.. dia suh tgk btl2 dan buat.. yelah,kononnya kenapa dia boleh buat tapi mummynya  xboleh.. yelah tu nak.. mcmlah kertas dan kek tu sama..huhu..



sebenarnya, byk insiden yg berlaku semasa proses nak siapkan kek merdeka ni.. plg teruk sb pewarna biru xde.. tu pun saya xsedar.. anak lah yg bgtau.. cekap btl anak aku bab2 ni.. berbeza dgn maknya walaupun rupa sama.. hihi.. nasib baiklah adik tlg belikan.. so,dpt jg lah meneruskan projek merdeka ni..


akhirnya.. siap jg lah kek merdeka ni.. bermula seawal 8 pagi dan diakhiri pada pukul 8 malam.. cantik time tu... lama benar buatnya ye.. muahaha.. oklah,saya stop sini dulu ye.. next entry saya akan bg resepi utk kek ni ye.. skrg korang tgk je lah ye.. hihi.. P/S.. jgn tenung lama2 sb saya akui kecomotan kek tu.. saya ni mmg xreti nak deco kek.. minat ada tp bakat tu xde.. huhu.. xpelah kan,yg penting mencuba dr xcuba langsung.. oklah.. selamat malam dan salam merdeka semua..



2 comments:

Anonymous said...

Cantik !!!! Next time boleh ambil tempahan !!!

amy said...

msh byk usaha yg perlu saya tingkatkan.. apapun,terima kasih..