Friday 24 August 2012

Today Is The Day..

fuh..lega sb akhirnya dah ada blog sendiri.sebenarnya dah lama plan nak buat blog, tp ada je penghalangnya.. betullah kata pepatah,"hendak seribu daya,xhendak seribu dalih".. hehe.. so,hari ni,aku pun mulalah merajinkan diri,mengerahkan segala kudrat yg ada (ceh,overlah pulak bhs kan.. hihi).. dgn semangat waja,aku nekad utk menyiapkan blog yg dah lama ter"bengkalai" ni.. xda alasan dah..kena buat hari ni jg.. akhirnya.. THIS IS THE DAY.. yahoo.. syabas "bette"..  syabas.. hehe..





sebelum tuan tanah melencong lbh jauh,baiklah kiranya bermuhasabah diri sebentar(huahuahua.. mood sopan gitu).. sebenarnya niat utk buat blog ni sekadar suka2.yelah,utk suri rmh sepenuh masa ni,rasanya perlu lah ada "sesuatu" untuk mengisi masa lapang selain kerja2 rmh yg mmg xkan hbs2nya.. drpd ber"skandal mendel" bgs buat blog.hehe..


so,blog ni utk borak2 kosong.. santai2 je.. bila tension tgk pinggan mangkuk kat dapur,bolehlah hadap blog sekejap.hihi.. kat blog ni saya lbh ber"cerita" pada rutin harian seorg ibu.. kerenah anak.. dan plg utama utk berkongsi resepi.. kongsi resepi yg dimaksudkan disini bknlah resepi mewah,cun,marvellous mcm dlm TOP CHEF tu..(sedar diri jg saya ye..hihi).. tp resepi yg saya maksudkan ialah resepi simple yg mmg dimasak oleh seorg ibu.senang cite.. apa yg kuar dr dpur rmh saya,apa yg family saya mkn.. tu lah yg akan saya kongsikan.. so,xpyhlah kita perah otak cmna nak hias pinggan tu.. tu pun klau yg mmg xda bakat bglah masa 1 hari suntuk pun,mmg xkan cantik jg kejadian pinggan tu..hehe.. so,kita enjoy2 je kongsi resepi ye..


rasanya cukuplah sesi pengenalan ni berhenti di sini.memandangkan saya pun baru berjinak2 dlm dunia blogging,pastinya terdapat byk kekurangan.jadi,harapan saya agar segala salah dan silap harap dimaafkan ye..




No comments: