Wednesday 6 February 2013

chocolate ice blended with black pearl

selamat bersiaran..
chocolate ice blended with black pearl.. hmmm... kalau dapat time penat ber'window' shopping 
mesti best kan..


sebenarnya buat sendiri lagi save dari beli kan.. kalau buat sendiri.. confirm dapat byk... kalau beli.. dapat segelas tu je lah.. nak lagi kena byr lah.. hehe..


 untuk resepi ni saya gunakan ice blended powder.. ice blended powder ni saya dapat dari puan normala binti taib.. hari tu adalah join contest share resepi suka2.. dptlah hadiah berupa voucher yg kemudiannya ditukarkan dgn produk pilihan saya.. tq ya puan mala..


rasanya semua org tahu utk membuat chocolate ice blended ni kan.. tp tu lah.. dah dapat hadiah.. free pula tu.. jadi eloklah kiranya kalau saya sharekan disini resepi yg menggunakan bahan2 @ produk yg saya dapat dari pihak HSE.. org berbudi kita berbahasa..barulah berkat hidup kan..


pek yang saya dapat (pilhan saya) adalah seperti gambar di atas.. dari set A iaitu 
ice blended powder + oreo crush .. tetapi bukan ini je ya.. ada lagi hadiah lain.. nti saya kongsikan di lain entri ya..


tetapi utk chocolate ice blended ni saya tidak menggunakan oreo crush tu.. dan saya tambahkan black pearl utk sesuaikan dgn citarasa sendiri.. kalau nak tgk black pearl yg belum dimasak@rebus klik SINI ya.. oklah,jom kita tgk resepinya..


CHOCOLATE ICE BLENDED WITH BLACK PEARL
  •  ice blended powder - chocolate flavour
  • susu pekat
  • ais kiub
  • air masak / sejuk
  • black pearl


1. rebus black pearl sehingga lembut - angkat - basuh - tos - ketepikan.

2. bancuh ice blended powder bersama susu pekat dan air masak @ sejuk - sesuaikan rasanya mengikut citarasa masing2.

3. masukkan bancuhan ice blended powder bersama ais kiub secukupnya ke dlm shaker @ blender & kisar sehingga semua bahan larut & sebati.

 4. tuang ke dlm gelas panjang yg telah diisi dgn black pearl.

p/s : sukatan tu korang agak2 lah ye.. buat mcm kita biasa bancuh milo @ nescafe @ minuman lain.


sedia untuk dinikmati.. sebelum saya keluar ambil anak balik tadika.. mmg kena lah kalau dapat segelas chocolate ice blended with black pearl ni kan.. mmg nyaman...

No comments: